Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (Oligofrenopedagogika), autyzmem oraz zespołem Aspergera dla pedagogów specjalnych
Studia kwalifikacyjne
Czesne
Poziom:
Studia podyplomowe
Liczba semestrów:
3Klikając "Zapisz się na studia", zostaniesz przekierowany na stronę studia-online.pl, gdzie dokonasz rejestracji na wybrany kierunek.

Studia kwalifikacyjne
Ten kierunek umożliwia uzyskanie kwalifikacji i uprawnień zawodowych
Dedykowane branży edukacyjnej
Idealne w celu zwiększenia kompetencji nauczycieli, pedagogów i pracowników oświaty
Intuicyjna platforma dydaktyczna online
Wygodna forma nauki z dostępem do materiałów o każdej porze – bez dodatkowych kosztów
Wiedza od uznanych ekspertów z branży
Nasza kadra to doświadczeni wykładowcy i praktycy z Polski i zagranicy
Czego nauczysz się na studiach
Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (oligofrenopedagogika), autyzmem oraz zespołem Aspergera dla pedagogów specjalnych?
poznasz dydaktykę specjalną, subdyscypliny pedagogiki specjalnej, prawo, psychologię kliniczną i diagnostykę psychopedagogiczną;
zrozumiesz elementy pedagogiki osób ze spektrum autyzmu, diagnozę i medyczne podstawy tych zaburzeń oraz psychiatrię i neurologię dziecięcą;
nauczysz się wspierania rodziny osób ze spektrum autyzmu i rodziny dziecka z niepełnosprawnością intelektualną;
poznasz medyczne i psychologiczne aspekty edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz kulturowe i społeczne aspekty tej niepełnosprawności;
zrozumiesz terapię, edukację i rehabilitację osób z niepełnosprawnością intelektualną i spektrum autyzmu oraz organizację pomocy psychologiczno-pedagogicznej i wczesnego wspomagania;
nauczysz się pracy z uczniem niepełnosprawnym w integracji i włączeniu oraz metodyki nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i spektrum autyzmu na różnych etapach edukacyjnych.


Uzyskane kwalifikacje
Studia podyplomowe na kierunku z zakresu pedagogiki specjalnej kierunku Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (Oligofrenopedagogika), autyzmem oraz zespołem Aspergera dla pedagogów specjalnych mają charakter kwalifikacyjny.
Ukończenie wskazanego kierunku umożliwia jego absolwentom uzyskanie uprawnień m.in. do:
1. zajmowania stanowiska nauczyciela w:
w klasach IV–VIII szkół podstawowych specjalnych, oddziałach specjalnych w klasach IV–VIII szkół podstawowych ogólnodostępnych, w szkołach ponadpodstawowych specjalnych, z wyjątkiem szkół specjalnych przysposabiających do pracy, i oddziałach specjalnych w szkołach ponadpodstawowych ogólnodostępnych, dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnościami innymi niż niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym lub znacznym lub niepełnosprawności sprzężone, z których jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym lub znacznym;
w przedszkolach specjalnych, oddziałach specjalnych w przedszkolach ogólnodostępnych, klasach I–III szkół podstawowych specjalnych i oddziałach specjalnych w klasach I–III szkół podstawowych ogólnodostępnych, dla dzieci z niepełnosprawnościami innymi niż niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym lub znacznym lub niepełnosprawności sprzężone, z których jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym lub znacznym;
w przedszkolach i szkołach w specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych;
specjalnych przedszkolach, szkołach i placówkach,
przedszkolach i szkołach w specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych,
szkołach wchodzących w skład młodzieżowych ośrodków wychowawczych przeznaczonych dla nieletnich z niepełnosprawnością intelektualną,
szkołach w okręgowych ośrodkach wychowawczych i zakładach poprawczych przeznaczonych dla nieletnich z niepełnosprawnością intelektualną;
specjalnych przedszkolach, szkołach i placówkach,
młodzieżowych ośrodkach wychowawczych przeznaczonych dla nieletnich z niepełnosprawnością intelektualną,
okręgowych ośrodkach wychowawczych i zakładach poprawczych przeznaczonych dla nieletnich z niepełnosprawnością intelektualną;
pedagoga w specjalnych przedszkolach, szkołach i placówkach;
pedagoga specjalnego w ogólnodostępnych przedszkolach, szkołach i placówkach oświatowych;
doradcy zawodowego w specjalnych przedszkolach, szkołach i placówkach;
„wspomagającego”, tj. nauczyciela dodatkowo zatrudnionego w celu współorganizowania kształcenia integracyjnego w przedszkolach, szkołach i oddziałach integracyjnych lub w celu współorganizowania kształcenia uczniów odpowiednio niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie lub zagrożonych niedostosowaniem społecznym w przedszkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych, o którym mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 127 ust. 19 pkt 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe.
2. prowadzenia zajęć:
rewalidacyjno-wychowawczych z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 7 ust. 3 ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego (Dz. U. z 2022 r. poz. 2123 oraz z 2023 r. poz. 1972);
rewalidacyjnych dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnościami, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 127 ust. 19 pkt 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, w ogólnodostępnych przedszkolach, szkołach i placówkach oświatowych.
Cel studiów
Studia podyplomowe Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (Oligofrenopedagogika), autyzmem oraz zespołem Aspergera dla pedagogów specjalnych mają charakter kwalifikacyjny. Są one przeznaczone dla osób już zaangażowanych w edukację specjalną, które pragną pogłębić swoją wiedzę i umiejętności niezbędne w pracy z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną oraz zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Kształcenie umożliwia pedagogom specjalnym rozwój zawodowy w zakresie zaawansowanych metod diagnozy, terapii oraz edukacji osób z różnorodnymi potrzebami rozwojowymi. Podczas studiów nauczysz się stosować metody dydaktyczne, rewalidacyjne i terapeutyczne, które wspierają indywidualne możliwości uczniów ze spektrum autyzmu lub z niepełnosprawnością intelektualną. Zdobędziesz także umiejętności w zakresie integracji sensorycznej, alternatywnych metod komunikacji oraz wczesnego wspomagania rozwoju.
Adresaci
pragnących zdobyć przygotowanie do pracy w przedszkolach, szkołach i placówkach specjalnych oraz ogólnodostępnych sprofilowanych na kształcenie osób z niepełnosprawnością intelektualną, wymagających wsparcia i pomocy w przekraczaniu różnorodnych trudności utrudniających im rozwój i funkcjonowanie społeczne;
pracujących w obszarze edukacji i opieki społecznej- nauczycieli wszystkich szczebli edukacyjnych, terapeutów, pedagogów, psychologów, terapeutów, pracowników ośrodków i domów pomocy społecznej oraz pozostałych placówek świadczących usługi dla osób z niepełnosprawnością intelektualną i zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Świadectwa zgodne z wytycznymi MNiSW
Świadectwa wydawane po ukończeniu studiów podyplomowych są zgodne z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 12 września 2018 r. w sprawie dokumentów wydawanych w związku z przebiegiem lub ukończeniem studiów podyplomowych i kształcenia specjalistycznego (Dz.U. z 2018 r., poz. 1791 z późn. zm.) wydanym na podstawie ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2018 r., poz. 1668, z późn. zm.).
Co zyskasz po studiach?
Świadectwo potwierdzające ukończenie studiów podyplomowych Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (Oligofrenopedagogika)
Świadectwo potwierdzające ukończenie studiów podyplomowych Edukacja i rehabilitacja osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i zespołem Aspergera
Możliwości zatrudnienia po studiach
Kierunek ten umożliwia jego absolwentom zatrudnienie m.in. w: specjalnych, ogólnodostępnych i integracyjnych przedszkolach, szkołach i placówkach oświatowych, specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych, młodzieżowych i okręgowych ośrodkach wychowawczych, ośrodkach rewalidacyjno-wychowawczych, zakładach poprawczych przeznaczonych dla nieletnich z niepełnosprawnością intelektualną, placówkach pomocy społecznej oraz poradniach psychologiczno-pedagogicznych, w tym poradniach specjalistycznych.


Dlaczego warto studiować z nami?
masz możliwość uzyskania kwalifikacji zawodowych, które umożliwią Ci rozwój w branży edukacyjnej;
uczysz się w nowoczesny sposób dzięki intuicyjnej platformie dydaktycznej wykorzystującej metody i techniki kształcenia na odległość;
zyskujesz dostęp do interesujących i na bieżąco aktualizowanych materiałów dydaktycznych oraz do niezbędnych pomocy naukowych;
korzystasz z wiedzy doświadczonych wykładowców i praktyków, w tym z uznanych uczelni zagranicznych;
masz pewność wysokiej jakości nauczania oraz skuteczności naszych metod;
zdobędziesz świadectwa zgodne z wytycznymi MNiSW.

Kompetencje potwierdzone świadectwem
Jako nasz absolwent uzyskasz:
dwa świadectwa ukończenia studiów podyplomowych,
wiedzę i umiejętności niezbędne do podjęcia pracy,
kompetencje cenione przez pracodawców.
Program studiów
Kształcenie prowadzone jest zgodnie z rozporządzeniem z dnia 25 lipca 2019 r. Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonania zawodu nauczyciela (Dz.U. z 2019 r., poz. 1450, z późn. zm.) wydanym na podstawie 68 ust. 3 pkt 4 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2018 r., poz. 1668, z późn. zm.). Sprawdź, jakie przedmioty będziesz realizować w toku studiów:

Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (Oligofrenopedagogika), autyzmem oraz zespołem Aspergera dla pedagogów specjalnych
Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (Oligofrenopedagogika), autyzmem oraz zespołem Aspergera dla pedagogów specjalnych
Liczba semestrów: 3
Opłata za czesne
0 zł x0