Wczesne wspomaganie oraz edukacja i terapia dzieci i młodzieży z całościowymi zaburzeniami rozwoju
Studia kwalifikacyjne
Czesne
Poziom:
Studia podyplomowe
Liczba semestrów:
3Klikając "Zapisz się na studia", zostaniesz przekierowany na stronę studia-online.pl, gdzie dokonasz rejestracji na wybrane studia.

Czego nauczysz się na studiach
Wczesne wspomaganie oraz edukacja i terapia dzieci i młodzieży z całościowymi zaburzeniami rozwoju?
poznasz neuropsychologiczne podstawy rozwoju dziecka oraz mechanizmy zaburzeń funkcjonowania w zakresie uczenia się, emocji i zachowania;
zdobędziesz wiedzę z zakresu diagnozy oraz terapii dzieci i młodzieży z całościowymi zaburzeniami rozwoju, w tym autyzmem i zespołem Aspergera;
zrozumiesz specyfikę występowania trudności w nauce czytania, pisania i liczenia;
rozwiniesz umiejętności wspierania dziecka w systemie rodzinnym, edukacyjnym i terapeutycznym od wczesnej interwencji do aktywizacji zawodowej;
opanujesz techniki tworzenia indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych oraz prowadzenia zajęć terapeutycznych z dziećmi z dysleksją i zaburzeniami emocjonalnymi;
dowiesz się, jak skutecznie planować wsparcie dla dzieci i młodzieży w normie i patologii rozwojowej, z uwzględnieniem ich potrzeb i możliwości.


Uzyskane kwalifikacje
Absolwent ma możliwość uzyskania kwalifikacji do pracy z dziećmi i młodzieżą z autyzmem i innymi całościowymi zaburzeniami rozwoju we wszystkich typach placówek oświatowych, w tym m.in. w szkołach, przedszkolach, specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych, rewalidacyjno-wychowawczych oraz opiekuńczo-wychowawczych.
Ukończenie wskazanych studiów umożliwia ich absolwentom uzyskanie uprawnień m.in. do:
1. zajmowania stanowiska nauczyciela w:
terapeutyczno-edukacyjnych (indywidualnych i grupowych);
edukacyjnych według programów nauczania na wszystkich etapach edukacji dla dzieci i młodzieży z autyzmem oraz innymi całościowymi zaburzeniami rozwoju (w placówce i w warunkach domowych).
2. prowadzenia zajęć:
ukończyły jednolite studia magisterskie na kierunku psychologia oraz posiadają przygotowanie pedagogiczne albo
ukończyły studia wyższe I lub II stopnia na kierunku pedagogika lub pedagogika specjalna oraz posiadają przygotowanie pedagogiczne albo
ukończyły studia wyższe w zakresie fizjoterapii, rehabilitacji ruchowej, terapii pedagogicznej oraz posiadają przygotowanie pedagogiczne albo
posiadają kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela logopedy
Cel studiów
Studia podyplomowe Wczesne wspomaganie oraz edukacja i terapia dzieci i młodzieży z całościowymi zaburzeniami rozwoju przygotowują do profesjonalnej pracy z osobami z zaburzeniami rozwoju wymagającymi kompleksowego wsparcia. W trakcie trzech semestrów zdobędziesz wiedzę na temat neuropsychologicznych podstaw rozwoju i uczenia się oraz specyfiki funkcjonowania dziecka z zaburzeniami w kontekście systemu rodzinnego.
Poznasz metody diagnozy i terapii trudności w czytaniu, pisaniu i matematyce. Nauczysz się projektować programy edukacyjno-terapeutyczne oraz efektywnie wspierać dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwoju. Zgłębisz zagadnienia profilaktyki zaburzeń rozwojowych u małych dzieci oraz wczesnej interwencji terapeutycznej. Opanujesz techniki aktywizacji zawodowej młodzieży z zaburzeniami rozwoju, a także praktyczne metody pracy z dziećmi z dysleksją rozwojową i zaburzeniami językowymi. Dowiesz się, jak skutecznie analizować i modyfikować zachowania trudne u dzieci, korzystając z nowoczesnych metod terapeutycznych. Zdobędziesz kompetencje pozwalające dostosować strategie terapeutyczne do indywidualnych potrzeb każdego ucznia.
Wybierz Wczesne wspomaganie oraz edukacja i terapia dzieci i młodzieży z całościowymi zaburzeniami rozwoju – studia podyplomowe, które przygotują Cię do kompleksowego wspierania osób z całościowymi zaburzeniami rozwoju!Adresaci
Studia adresowane są do absolwentów studiów wyższych (co najmniej I stopnia), którzy pracują lub przygotowują się do pracy w przedszkolach i szkołach (również integracyjnych), ośrodkach rewalidacyjno-wychowawczych, poradniach i innych placówkach zajmujących się edukacją i terapią dzieci z różnego rodzaju zaburzeniami rozwoju ze szczególnym uwzględnieniem specyficznych trudności w uczeniu się, takich jak: dysleksja rozwojowa, dyskalkulia, dysortografia, dyskalkulia oraz całościowych zaburzeń rozwoju np. autyzm.
Uczestnikami studiów mogą być osoby legitymujące się wykształceniem wyższym (co najmniej I stopnia) oraz przygotowaniem pedagogicznym.
W przypadku braku posiadania przygotowania pedagogicznego Uczelnia WSKZ umożliwia słuchaczom zapisanie się na studia z dwóch zakresów jednocześnie (edukacji oraz przygotowania pedagogicznego). Wybierając taki wariant, słuchacz otrzymuje rabat w wysokości 25% na studia z zakresu przygotowania pedagogicznego.Świadectwo zgodne z wytycznymi MNiSW
Świadectwo wydawane po ukończeniu studiów podyplomowych jest zgodne z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 12 września 2018 r. w sprawie dokumentów wydawanych w związku z przebiegiem lub ukończeniem studiów podyplomowych i kształcenia specjalistycznego (Dz.U. z 2018 r., poz. 1791 z późn. zm.) wydanym na podstawie ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2018 r., poz. 1668, z późn. zm.).
Co zyskasz po studiach?
Ukończenie studiów umożliwia zdobycie kwalifikacji do pracy z dziećmi i młodzieżą z autyzmem oraz innymi całościowymi zaburzeniami rozwoju we wszystkich typach placówek oświatowych. Będziesz mógł prowadzić zajęcia terapeutyczno-edukacyjne, zarówno indywidualne, jak i grupowe, dostosowane do potrzeb podopiecznych. Jako absolwent będziesz skutecznie wspierać rozwój dzieci i młodzieży. Dzięki temu otworzysz przed sobą możliwości pracy w szkołach, przedszkolach, ośrodkach szkolno-wychowawczych oraz poradniach specjalistycznych.
Na zakończenie studiów otrzymasz świadectwo dokumentujące zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu wczesnego wspomagania oraz edukacji i terapii dzieci i młodzieży z całościowymi zaburzeniami rozwoju. Dokument ten jest potwierdzeniem nabytej wiedzy i stanowi doskonałe uzupełnienie kompetencji uzyskanych podczas studiów licencjackich lub magisterskich.
Możliwości zatrudnienia po studiach
w szkołach i przedszkolach (w tym integracyjnych);
w specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych i rewalidacyjno-wychowawczych;
w placówkach opiekuńczo-wychowawczych;
w poradniach psychologiczno-pedagogicznych;
jako specjalista prowadzący zajęcia terapeutyczno-edukacyjne (indywidualne i grupowe) w placówce lub warunkach domowych.


Dlaczego warto studiować z nami?
masz możliwość uzyskania kwalifikacji zawodowych, które umożliwią Ci rozwój w branży edukacyjnej;
uczysz się w nowoczesny sposób dzięki intuicyjnej platformie dydaktycznej wykorzystującej metody i techniki kształcenia na odległość;
zyskujesz dostęp do interesujących i na bieżąco aktualizowanych materiałów dydaktycznych oraz do niezbędnych pomocy naukowych;
korzystasz z wiedzy doświadczonych wykładowców i praktyków, w tym z uznanych uczelni zagranicznych;
masz pewność wysokiej jakości nauczania oraz skuteczności naszych metod;
zdobędziesz świadectwo zgodne z wytycznymi MNiSW.
Kompetencje potwierdzone świadectwem
Jako nasz absolwent uzyskasz:
świadectwo ukończenia studiów podyplomowych,
wiedzę i umiejętności niezbędne do podjęcia pracy,
kompetencje cenione przez pracodawców.
Program studiów
Program studiów został przygotowany zgodnie z art. 160 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce oraz rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela.
Kształcenie prowadzone jest zgodnie z rozporządzeniem z dnia 25 lipca 2019 r. Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonania zawodu nauczyciela (Dz.U. z 2019 r., poz. 1450, z późn. zm.) wydanym na podstawie 68 ust. 3 pkt 4 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2018 r., poz. 1668, z późn. zm.).
Sprawdź, jakie przedmioty będziesz realizować w toku studiów:

Wczesne wspomaganie oraz edukacja i terapia dzieci i młodzieży z całościowymi zaburzeniami rozwoju
Wczesne wspomaganie oraz edukacja i terapia dzieci i młodzieży z całościowymi zaburzeniami rozwoju
Liczba semestrów: 3
Opłata za czesne
460 zł x10



