Edukacja i terapia osób ze spektrum autyzmu z elementami integracji sensorycznej
Studia kwalifikacyjne
Czesne
Poziom:
Studia podyplomowe
Liczba semestrów:
3Dołącz do aktualnych grup - uzyskaj świadectwo nawet o kilka miesięcy szybciej (Wyższe wpisowe)
Rozpocznij studia od razuZapisz się na studia od następnego semestru 01.10.2025 (Niższe wpisowe)
Zapisz się na studia od następnego semestruKlikając "Rozpocznij studia od razu" lub "Zapisz się na studia od następnego semestru", zostaniesz przekierowany na stronę studia-online.pl, gdzie dokonasz rejestracji na wybrane studia.

Czego nauczysz się na studiach
Edukacja i terapia osób ze spektrum autyzmu z elementami integracji sensorycznej?
poznasz elementy psychologii klinicznej i psychopatologii, pedagogikę specjalną i jej subdyscypliny oraz podstawowe regulacje prawne;
zrozumiesz dydaktykę specjalną, diagnostykę psychopedagogiczną i w pedagogice specjalnej oraz psychiatrię i neurologię dziecięcą w kontekście spektrum autyzmu;
zdobędziesz wiedzę o medycznych i pedagogicznych podstawach zaburzeń ze spektrum autyzmu oraz diagnozie tych zaburzeń i działaniach profilaktycznych, edukacyjnych i terapeutycznych;
nauczysz się organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej i wczesnego wspomagania rozwoju dzieci ze spektrum autyzmu w różnych placówkach;
opanujesz stymulację zmysłów i terapię integracji sensoryczno-motorycznej u osób z ASD oraz alternatywne i wspomagające metody komunikacji;
poznasz organizację i metody pracy dydaktycznej z uczniami ze spektrum autyzmu oraz metodykę zajęć rewalidacyjnych, treningów umiejętności społecznych i pracy opiekuńczej.


Uzyskane kwalifikacje
Studia podyplomowe z zakresu pedagogiki specjalnej na kierunku Edukacja i terapia osób ze spektrum autyzmu z elementami integracji sensorycznej mają charakter kwalifikacyjny.
Ukończenie wskazanego kierunku umożliwia jego absolwentom uzyskanie uprawnień m.in. do:
1. zajmowania stanowiska nauczyciela w:
w klasach IV–VIII szkół podstawowych specjalnych, oddziałach specjalnych w klasach IV–VIII szkół podstawowych ogólnodostępnych, w szkołach ponadpodstawowych specjalnych, z wyjątkiem szkół specjalnych przysposabiających do pracy, i oddziałach specjalnych w szkołach ponadpodstawowych ogólnodostępnych, dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnościami innymi niż niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym lub znacznym lub niepełnosprawności sprzężone, z których jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym lub znacznym;
w przedszkolach specjalnych, oddziałach specjalnych w przedszkolach ogólnodostępnych, klasach I–III szkół podstawowych specjalnych i oddziałach specjalnych w klasach I–III szkół podstawowych ogólnodostępnych, dla dzieci z niepełnosprawnościami innymi niż niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym lub znacznym lub niepełnosprawności sprzężone, z których jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym lub znacznym;
w przedszkolach i szkołach w specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych;
wychowawcy w specjalnych przedszkolach, szkołach i placówkach;
pedagoga w specjalnych przedszkolach, szkołach i placówkach;
pedagoga specjalnego w ogólnodostępnych przedszkolach, szkołach i placówkach oświatowych;
doradcy zawodowego w specjalnych przedszkolach, szkołach i placówkach;
„wspomagającego”, tj. nauczyciela dodatkowo zatrudnionego w celu współorganizowania kształcenia integracyjnego w przedszkolach, szkołach i oddziałach integracyjnych lub w celu współorganizowania kształcenia uczniów odpowiednio niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie lub zagrożonych niedostosowaniem społecznym w przedszkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych, o którym mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 127 ust. 19 pkt 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe.
2. prowadzenia zajęć:
rewalidacyjnych dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnościami, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 127 ust. 19 pkt 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, w ogólnodostępnych przedszkolach, szkołach i placówkach oświatowych.
Cel studiów
Studia podyplomowe Edukacja i terapia osób ze spektrum autyzmu z elementami integracji sensorycznej mają charakter kwalifikacyjny i przygotowują specjalistów do wszechstronnej pracy z dziećmi, młodzieżą oraz osobami dorosłymi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD). Studia zapewniają kompleksową wiedzę z zakresu pedagogiki specjalnej, psychologii klinicznej, diagnostyki oraz terapii, umożliwiając skuteczne wsparcie w procesie edukacji, terapii oraz rehabilitacji osób z ASD. Podczas studiów poznasz metody diagnozy oraz pracy dydaktycznej, rewalidacyjnej i terapeutycznej, dostosowane do indywidualnych potrzeb podopiecznych. Nauczysz się stosować alternatywne i wspomagające metody komunikacji, stymulację sensoryczno-motoryczną oraz nowoczesne technologie w pracy z osobami z ASD. Zdobędziesz także umiejętności wspierania rodziny w procesie terapii i rozwoju. Postaw na studia podyplomowe Edukacja i terapia osób ze spektrum autyzmu z elementami integracji sensorycznej, które pozwolą Ci rozwijać się jako ekspert w edukacji i terapii osób ze spektrum autyzmu.
Adresaci
Studia podyplomowe na wskazanym kierunku przeznaczone są przede wszystkim dla pedagogów, nauczycieli, psychologów i terapeutów zainteresowanych podjęciem pracy z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Uczestnikami studiów mogą być osoby legitymujące się wykształceniem wyższym (co najmniej I stopnia) oraz przygotowaniem pedagogicznym, które posiadają kwalifikacje do nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć, a nie posiadają przygotowania w zakresie pedagogiki specjalnej.
W przypadku braku posiadania przygotowania pedagogicznego, Uczelnia WSKZ umożliwia słuchaczom zapisanie się na dwa kierunki jednocześnie. Zapisując się jednocześnie na dwa kierunki, słuchacz otrzymuje rabat w wysokości 25% na kierunek z zakresu przygotowania pedagogicznego.Świadectwo zgodne z wytycznymi MNiSW
Świadectwo wydawane po ukończeniu studiów podyplomowych jest zgodne z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 12 września 2018 r. w sprawie dokumentów wydawanych w związku z przebiegiem lub ukończeniem studiów podyplomowych i kształcenia specjalistycznego (Dz.U. z 2018 r., poz. 1791 z późn. zm.) wydanym na podstawie ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2018 r., poz. 1668, z późn. zm.).
Co zyskasz po studiach?
Dzięki studiom podyplomowym Edukacja i terapia osób ze spektrum autyzmu z elementami integracji sensorycznej będziesz w stanie organizować zajęcia wspomagające rozwój, przygotowywać treningi umiejętności społecznych, a także wykorzystywać nowoczesne technologie w pracy terapeutycznej. Twoje kompetencje będą cenione w przedszkolach, szkołach, ośrodkach rewalidacyjnych i placówkach terapeutycznych, gdzie wzrasta zapotrzebowanie na specjalistów wspierających osoby z ASD.
Studia obejmują łącznie 180 godzin praktyk, dzięki czemu zyskasz wartościowe doświadczenie.
Na zakończenie studiów otrzymasz świadectwo dokumentujące zdobycie umiejętności i wiedzy w zakresie edukacji i terapii osób ze spektrum autyzmu. Dokument ten jest potwierdzeniem nabytej wiedzy i stanowi doskonałe uzupełnienie kompetencji uzyskanych podczas studiów licencjackich lub magisterskich, co ma pozytywny wpływ na kształtowanie Twojego profilu zawodowego.
Możliwości zatrudnienia po studiach


Dlaczego warto studiować z nami?
masz możliwość uzyskania kwalifikacji zawodowych, które umożliwią Ci rozwój w branży edukacyjnej;
uczysz się w nowoczesny sposób dzięki intuicyjnej platformie dydaktycznej wykorzystującej metody i techniki kształcenia na odległość;
zyskujesz dostęp do interesujących i na bieżąco aktualizowanych materiałów dydaktycznych oraz do niezbędnych pomocy naukowych;
korzystasz z wiedzy doświadczonych wykładowców i praktyków, w tym z uznanych uczelni zagranicznych;
masz pewność wysokiej jakości nauczania oraz skuteczności naszych metod;
zdobędziesz świadectwo zgodne z wytycznymi MNiSW.
Kompetencje potwierdzone świadectwem
Jako nasz absolwent uzyskasz:
świadectwo ukończenia studiów podyplomowych,
wiedzę i umiejętności niezbędne do podjęcia pracy,
kompetencje cenione przez pracodawców.
Program studiów
Kształcenie prowadzone jest zgodnie z rozporządzeniem z dnia 25 lipca 2019 r. Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonania zawodu nauczyciela (Dz.U. z 2019 r., poz. 1450, z późn. zm.) wydanym na podstawie 68 ust. 3 pkt 4 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2018 r., poz. 1668, z późn. zm.).
Sprawdź, jakie przedmioty będziesz realizować w toku studiów:

Edukacja i terapia osób ze spektrum autyzmu z elementami integracji sensorycznej
Edukacja i terapia osób ze spektrum autyzmu z elementami integracji sensorycznej
Liczba semestrów: 3
Opłata za czesne
480 zł x10