Edukacja i terapia osób ze spektrum autyzmu z elementami integracji sensorycznej
Studia kwalifikacyjne
Czesne
Poziom:
Studia podyplomowe
Liczba semestrów:
3Klikając "Zapisz się na studia", zostaniesz przekierowany na stronę studia-online.pl, gdzie dokonasz rejestracji na wybrany kierunek.

Studia kwalifikacyjne
Ten kierunek umożliwia uzyskanie kwalifikacji i uprawnień zawodowych
Dedykowane branży edukacyjnej
Idealne w celu zwiększenia kompetencji nauczycieli, pedagogów i pracowników oświaty
Intuicyjna platforma dydaktyczna online
Wygodna forma nauki z dostępem do materiałów o każdej porze – bez dodatkowych kosztów
Wiedza od uznanych ekspertów z branży
Nasza kadra to doświadczeni wykładowcy i praktycy z Polski i zagranicy
Czego nauczysz się na studiach
Edukacja i terapia osób ze spektrum autyzmu z elementami integracji sensorycznej?
poznasz elementy psychologii klinicznej i psychopatologii, pedagogikę specjalną i jej subdyscypliny oraz podstawowe regulacje prawne;
zrozumiesz dydaktykę specjalną, diagnostykę psychopedagogiczną i w pedagogice specjalnej oraz psychiatrię i neurologię dziecięcą w kontekście spektrum autyzmu;
zdobędziesz wiedzę o medycznych i pedagogicznych podstawach zaburzeń ze spektrum autyzmu oraz diagnozie tych zaburzeń i działaniach profilaktycznych, edukacyjnych i terapeutycznych;
nauczysz się organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej i wczesnego wspomagania rozwoju dzieci ze spektrum autyzmu w różnych placówkach;
opanujesz stymulację zmysłów i terapię integracji sensoryczno-motorycznej u osób z ASD oraz alternatywne i wspomagające metody komunikacji;
poznasz organizację i metody pracy dydaktycznej z uczniami ze spektrum autyzmu oraz metodykę zajęć rewalidacyjnych, treningów umiejętności społecznych i pracy opiekuńczej.


Uzyskane kwalifikacje
Studia podyplomowe z zakresu pedagogiki specjalnej na kierunku Edukacja i terapia osób ze spektrum autyzmu z elementami integracji sensorycznej mają charakter kwalifikacyjny.
Ukończenie wskazanego kierunku umożliwia jego absolwentom uzyskanie uprawnień m.in. do:
1. zajmowania stanowiska nauczyciela w:
w klasach IV–VIII szkół podstawowych specjalnych, oddziałach specjalnych w klasach IV–VIII szkół podstawowych ogólnodostępnych, w szkołach ponadpodstawowych specjalnych, z wyjątkiem szkół specjalnych przysposabiających do pracy, i oddziałach specjalnych w szkołach ponadpodstawowych ogólnodostępnych, dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnościami innymi niż niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym lub znacznym lub niepełnosprawności sprzężone, z których jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym lub znacznym;
w przedszkolach specjalnych, oddziałach specjalnych w przedszkolach ogólnodostępnych, klasach I–III szkół podstawowych specjalnych i oddziałach specjalnych w klasach I–III szkół podstawowych ogólnodostępnych, dla dzieci z niepełnosprawnościami innymi niż niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym lub znacznym lub niepełnosprawności sprzężone, z których jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym lub znacznym;
w przedszkolach i szkołach w specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych;
wychowawcy w specjalnych przedszkolach, szkołach i placówkach;
pedagoga w specjalnych przedszkolach, szkołach i placówkach;
pedagoga specjalnego w ogólnodostępnych przedszkolach, szkołach i placówkach oświatowych;
doradcy zawodowego w specjalnych przedszkolach, szkołach i placówkach;
„wspomagającego”, tj. nauczyciela dodatkowo zatrudnionego w celu współorganizowania kształcenia integracyjnego w przedszkolach, szkołach i oddziałach integracyjnych lub w celu współorganizowania kształcenia uczniów odpowiednio niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie lub zagrożonych niedostosowaniem społecznym w przedszkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych, o którym mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 127 ust. 19 pkt 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe.
2. prowadzenia zajęć:
rewalidacyjnych dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnościami, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 127 ust. 19 pkt 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, w ogólnodostępnych przedszkolach, szkołach i placówkach oświatowych.
Cel studiów
Studia podyplomowe Edukacja i terapia osób ze spektrum autyzmu z elementami integracji sensorycznej mają charakter kwalifikacyjny i przygotowują specjalistów do wszechstronnej pracy z dziećmi, młodzieżą oraz osobami dorosłymi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD). Studia zapewniają kompleksową wiedzę z zakresu pedagogiki specjalnej, psychologii klinicznej, diagnostyki oraz terapii, umożliwiając skuteczne wsparcie w procesie edukacji, terapii oraz rehabilitacji osób z ASD. Podczas studiów poznasz metody diagnozy oraz pracy dydaktycznej, rewalidacyjnej i terapeutycznej, dostosowane do indywidualnych potrzeb podopiecznych. Nauczysz się stosować alternatywne i wspomagające metody komunikacji, stymulację sensoryczno-motoryczną oraz nowoczesne technologie w pracy z osobami z ASD. Zdobędziesz także umiejętności wspierania rodziny w procesie terapii i rozwoju. Postaw na studia podyplomowe Edukacja i terapia osób ze spektrum autyzmu z elementami integracji sensorycznej, które pozwolą Ci rozwijać się jako ekspert w edukacji i terapii osób ze spektrum autyzmu.
Adresaci
Studia podyplomowe na wskazanym kierunku przeznaczone są przede wszystkim dla pedagogów, nauczycieli, psychologów i terapeutów zainteresowanych podjęciem pracy z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Uczestnikami studiów mogą być osoby legitymujące się wykształceniem wyższym (co najmniej I stopnia) oraz przygotowaniem pedagogicznym, które posiadają kwalifikacje do nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć, a nie posiadają przygotowania w zakresie pedagogiki specjalnej. W przypadku braku posiadania przygotowania pedagogicznego Uczelnia WSKZ umożliwia słuchaczom zapisanie się na dwa kierunki. Zapisując się równolegle na dwa kierunki, słuchacz otrzymuje rabat w wysokości 25% na kierunek z zakresu przygotowania pedagogicznego. Celem uzyskania rabatu przejdź do zakładki "Moje wykształcenie", która jest dostępna w Panelu Studenta.
Świadectwo zgodne z wytycznymi MNiSW
Świadectwo wydawane po ukończeniu studiów podyplomowych jest zgodne z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 12 września 2018 r. w sprawie dokumentów wydawanych w związku z przebiegiem lub ukończeniem studiów podyplomowych i kształcenia specjalistycznego (Dz.U. z 2018 r., poz. 1791 z późn. zm.) wydanym na podstawie ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2018 r., poz. 1668, z późn. zm.).
Co zyskasz po studiach?
Dzięki studiom podyplomowym Edukacja i terapia osób ze spektrum autyzmu z elementami integracji sensorycznej będziesz w stanie organizować zajęcia wspomagające rozwój, przygotowywać treningi umiejętności społecznych, a także wykorzystywać nowoczesne technologie w pracy terapeutycznej. Twoje kompetencje będą cenione w przedszkolach, szkołach, ośrodkach rewalidacyjnych i placówkach terapeutycznych, gdzie wzrasta zapotrzebowanie na specjalistów wspierających osoby z ASD. Studia obejmują łącznie 180 godzin praktyk, dzięki czemu zyskasz wartościowe doświadczenie. Na zakończenie studiów otrzymasz świadectwo dokumentujące zdobycie umiejętności i wiedzy w zakresie edukacji i terapii osób ze spektrum autyzmu. Dokument ten jest potwierdzeniem nabytej wiedzy i stanowi doskonałe uzupełnienie kompetencji uzyskanych podczas studiów licencjackich lub magisterskich, co ma pozytywny wpływ na kształtowanie Twojego profilu zawodowego.
Możliwości zatrudnienia po studiach
Kierunek ten umożliwia jego absolwentom zatrudnienie m.in. w: specjalnych, ogólnodostępnych i integracyjnych przedszkolach, szkołach i placówkach oświatowych, specjalnych ośrodkach wychowawczych i szkolno-wychowawczych, placówkach pomocy społecznej oraz poradniach psychologiczno-pedagogicznych, w tym poradniach specjalistycznych.


Dlaczego warto studiować z nami?
masz możliwość uzyskania kwalifikacji zawodowych, które umożliwią Ci rozwój w branży edukacyjnej;
uczysz się w nowoczesny sposób dzięki intuicyjnej platformie dydaktycznej wykorzystującej metody i techniki kształcenia na odległość;
zyskujesz dostęp do interesujących i na bieżąco aktualizowanych materiałów dydaktycznych oraz do niezbędnych pomocy naukowych;
korzystasz z wiedzy doświadczonych wykładowców i praktyków, w tym z uznanych uczelni zagranicznych;
masz pewność wysokiej jakości nauczania oraz skuteczności naszych metod;
zdobędziesz świadectwo zgodne z wytycznymi MNiSW.

Kompetencje potwierdzone świadectwem
Jako nasz absolwent uzyskasz:
świadectwo ukończenia studiów podyplomowych,
wiedzę i umiejętności niezbędne do podjęcia pracy,
kompetencje cenione przez pracodawców.
Program studiów
Kształcenie prowadzone jest zgodnie z rozporządzeniem z dnia 25 lipca 2019 r. Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonania zawodu nauczyciela (Dz.U. z 2019 r., poz. 1450, z późn. zm.) wydanym na podstawie 68 ust. 3 pkt 4 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2018 r., poz. 1668, z późn. zm.). Sprawdź, jakie przedmioty będziesz realizować w toku studiów:

Edukacja i terapia osób ze spektrum autyzmu z elementami integracji sensorycznej
Edukacja i terapia osób ze spektrum autyzmu z elementami integracji sensorycznej
Liczba semestrów: 3
Opłata za czesne
0 zł x0