Edukacja i terapia osób ze spektrum autyzmu z elementami integracji sensorycznej dla pedagogów specjalnych
Studia kwalifikacyjne
Czesne
Poziom:
Studia podyplomowe
Liczba semestrów:
3Klikając "Zapisz się na studia", zostaniesz przekierowany na stronę studia-online.pl, gdzie dokonasz rejestracji na wybrany kierunek.

Studia kwalifikacyjne
Ten kierunek umożliwia uzyskanie kwalifikacji i uprawnień zawodowych
Dedykowane branży edukacyjnej
Idealne w celu zwiększenia kompetencji nauczycieli, pedagogów i pracowników oświaty
Intuicyjna platforma dydaktyczna online
Wygodna forma nauki z dostępem do materiałów o każdej porze – bez dodatkowych kosztów
Wiedza od uznanych ekspertów z branży
Nasza kadra to doświadczeni wykładowcy i praktycy z Polski i zagranicy
Czego nauczysz się na studiach
Edukacja i terapia osób ze spektrum autyzmu z elementami integracji sensorycznej dla pedagogów specjalnych?
poznasz elementy psychologii klinicznej i psychopatologii, pedagogikę specjalną i jej subdyscypliny oraz diagnostykę psychopedagogiczną;
zrozumiesz medyczne i pedagogiczne podstawy zaburzeń ze spektrum autyzmu oraz psychiatrię i neurologię dziecięcą w kontekście tych zaburzeń;
zdobędziesz wiedzę o diagnozie zaburzeń ze spektrum autyzmu oraz działaniach profilaktycznych, edukacyjnych i terapeutycznych;
nauczysz się organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej i wczesnego wspomagania rozwoju dzieci ze spektrum autyzmu;
opanujesz stymulację zmysłów i terapię integracji sensoryczno-motorycznej oraz alternatywne i wspomagające metody komunikacji;
poznasz metodykę pracy dydaktycznej, rewalidacyjnej, opiekuńczej i profilaktycznej z uczniami ze spektrum autyzmu oraz metody terapii zaburzeń rozwoju mowy.


Uzyskane kwalifikacje
Studia podyplomowe z zakresu pedagogiki specjalnej na kierunku Edukacja i terapia osób ze spektrum autyzmu z elementami integracji sensorycznej dla pedagogów specjalnych mają charakter kwalifikacyjny.
Ukończenie wskazanego kierunku umożliwia jego absolwentom uzyskanie uprawnień m.in. do:
1. zajmowania stanowiska nauczyciela w:
w klasach IV–VIII szkół podstawowych specjalnych, oddziałach specjalnych w klasach IV–VIII szkół podstawowych ogólnodostępnych, w szkołach ponadpodstawowych specjalnych, z wyjątkiem szkół specjalnych przysposabiających do pracy, i oddziałach specjalnych w szkołach ponadpodstawowych ogólnodostępnych, dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnościami innymi niż niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym lub znacznym lub niepełnosprawności sprzężone, z których jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym lub znacznym;
w przedszkolach specjalnych, oddziałach specjalnych w przedszkolach ogólnodostępnych, klasach I–III szkół podstawowych specjalnych i oddziałach specjalnych w klasach I–III szkół podstawowych ogólnodostępnych, dla dzieci z niepełnosprawnościami innymi niż niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym lub znacznym lub niepełnosprawności sprzężone, z których jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym lub znacznym;
w przedszkolach i szkołach w specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych;
wychowawcy w specjalnych przedszkolach, szkołach i placówkach;
pedagoga w specjalnych przedszkolach, szkołach i placówkach;
pedagoga specjalnego w ogólnodostępnych przedszkolach, szkołach i placówkach oświatowych;
doradcy zawodowego w specjalnych przedszkolach, szkołach i placówkach;
„wspomagającego”, tj. nauczyciela dodatkowo zatrudnionego w celu współorganizowania kształcenia integracyjnego w przedszkolach, szkołach i oddziałach integracyjnych lub w celu współorganizowania kształcenia uczniów odpowiednio niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie lub zagrożonych niedostosowaniem społecznym w przedszkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych, o którym mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 127 ust. 19 pkt 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe.
2. prowadzenia zajęć:
rewalidacyjnych dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnościami, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 127 ust. 19 pkt 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, w ogólnodostępnych przedszkolach, szkołach i placówkach oświatowych.
Cel studiów
Studia podyplomowe Edukacja i terapia osób ze spektrum autyzmu z elementami integracji sensorycznej dla pedagogów specjalnych mają charakter kwalifikacyjny, a ich celem jest kompleksowe przygotowanie pedagogów specjalnych do pracy z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD). Podczas studiów zdobędziesz wiedzę z zakresu pedagogiki specjalnej, diagnostyki psychopedagogicznej, neurologii dziecięcej oraz integracji sensorycznej. Nauczysz się diagnozować oraz prowadzić zajęcia edukacyjne, rewalidacyjne i terapeutyczne, dostosowane do potrzeb dzieci i młodzieży z ASD. Program studiów obejmuje także stymulację zmysłów, alternatywne i wspomagające metody komunikacji, metodykę treningów umiejętności społecznych oraz wsparcie rodzin osób z ASD. Poznasz nowoczesne techniki pracy dydaktycznej oraz rolę technologii w terapii, co umożliwi Ci efektywne wspieranie rozwoju podopiecznych w różnych środowiskach edukacyjnych. Wybierz studia podyplomowe Edukacja i terapia osób ze spektrum autyzmu z elementami integracji sensorycznej dla pedagogów specjalnych i dołącz do grona słuchaczy WSKZ!
Adresaci
Studia podyplomowe na wskazanym kierunku przeznaczone są przede wszystkim dla pedagogów, nauczycieli, psychologów i terapeutów zainteresowanych podjęciem pracy z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Uczestnikami studiów mogą być osoby legitymujące się wykształceniem wyższym (co najmniej I stopnia) oraz przygotowaniem pedagogicznym, które posiadają przygotowanie w zakresie pedagogiki specjalnej i chcą uzyskać przygotowanie w dodatkowym zakresie pedagogiki specjalnej.
Świadectwo zgodne z wytycznymi MNiSW
Świadectwo wydawane po ukończeniu studiów podyplomowych jest zgodne z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 12 września 2018 r. w sprawie dokumentów wydawanych w związku z przebiegiem lub ukończeniem studiów podyplomowych i kształcenia specjalistycznego (Dz.U. z 2018 r., poz. 1791 z późn. zm.) wydanym na podstawie ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2018 r., poz. 1668, z późn. zm.).
Co zyskasz po studiach?
Zdobyta na studiach podyplomowych Edukacja i terapia osób ze spektrum autyzmu z elementami integracji sensorycznej dla pedagogów specjalnych wiedza pozwoli Ci skutecznie organizować i realizować pomoc psychologiczno-pedagogiczną oraz rozwijać umiejętności społeczne i zawodowe osób z ASD. Twoje kompetencje będą cenione zarówno w placówkach integracyjnych, jak i specjalnych, umożliwiając Ci efektywne wsparcie dzieci, młodzieży oraz ich rodzin. Studia obejmują łącznie 120 godzin praktyk, dzięki czemu zyskasz wartościowe doświadczenie. Na zakończenie studiów otrzymasz świadectwo dokumentujące zdobycie umiejętności i wiedzy w zakresie edukacji i terapii osób ze spektrum autyzmu. Dokument ten jest potwierdzeniem nabytej wiedzy i stanowi doskonałe uzupełnienie kompetencji uzyskanych podczas studiów licencjackich lub magisterskich, co ma pozytywny wpływ na kształtowanie Twojego profilu zawodowego.
Możliwości zatrudnienia po studiach
Kierunek ten umożliwia jego absolwentom zatrudnienie m.in. w: specjalnych, ogólnodostępnych i integracyjnych przedszkolach, szkołach i placówkach oświatowych, specjalnych ośrodkach wychowawczych i szkolno-wychowawczych, placówkach pomocy społecznej oraz poradniach psychologiczno-pedagogicznych, w tym poradniach specjalistycznych.


Dlaczego warto studiować z nami?
masz możliwość uzyskania kwalifikacji zawodowych, które umożliwią Ci rozwój w branży edukacyjnej;
uczysz się w nowoczesny sposób dzięki intuicyjnej platformie dydaktycznej wykorzystującej metody i techniki kształcenia na odległość;
zyskujesz dostęp do interesujących i na bieżąco aktualizowanych materiałów dydaktycznych oraz do niezbędnych pomocy naukowych;
korzystasz z wiedzy doświadczonych wykładowców i praktyków, w tym z uznanych uczelni zagranicznych;
masz pewność wysokiej jakości nauczania oraz skuteczności naszych metod;
zdobędziesz świadectwo zgodne z wytycznymi MNiSW.

Kompetencje potwierdzone świadectwem
Jako nasz absolwent uzyskasz:
świadectwo ukończenia studiów podyplomowych,
wiedzę i umiejętności niezbędne do podjęcia pracy,
kompetencje cenione przez pracodawców.
Program studiów
Kształcenie prowadzone jest zgodnie z rozporządzeniem z dnia 25 lipca 2019 r. Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonania zawodu nauczyciela (Dz.U. z 2019 r., poz. 1450, z późn. zm.) wydanym na podstawie 68 ust. 3 pkt 4 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2018 r., poz. 1668, z późn. zm.). Sprawdź, jakie przedmioty będziesz realizować w toku studiów:

Edukacja i terapia osób ze spektrum autyzmu z elementami integracji sensorycznej dla pedagogów specjalnych
Edukacja i terapia osób ze spektrum autyzmu z elementami integracji sensorycznej dla pedagogów specjalnych
Liczba semestrów: 3
Opłata za czesne
0 zł x0