Studia podyplomowe
Rekrutacja otwarta

Edukacja i terapia osób ze spektrum autyzmu z elementami integracji sensorycznej dla pedagogów specjalnych

Studia kwalifikacyjne

480 zł

Czesne

Poziom:

Studia podyplomowe

Liczba semestrów:

3
Zdjęcie hero
  • Zdjęcie zalety

    Studia kwalifikacyjne

    Ten kierunek umożliwia uzyskanie kwalifikacji i uprawnień zawodowych

  • Zdjęcie zalety

    Dedykowane branży edukacyjnej

    Idealne w celu zwiększenia kompetencji nauczycieli, pedagogów i pracowników oświaty

  • Zdjęcie zalety

    Intuicyjna platforma dydaktyczna online

    Wygodna forma nauki z dostępem do materiałów o każdej porze – bez dodatkowych kosztów

  • Zdjęcie zalety

    Wiedza od uznanych ekspertów z branży

    Nasza kadra to doświadczeni wykładowcy i praktycy z Polski i zagranicy

Czego nauczysz się na studiach

Edukacja i terapia osób ze spektrum autyzmu z elementami integracji sensorycznej dla pedagogów specjalnych?

  • poznasz elementy psychologii klinicznej i psychopatologii, pedagogikę specjalną i jej subdyscypliny oraz diagnostykę psychopedagogiczną;

  • zrozumiesz medyczne i pedagogiczne podstawy zaburzeń ze spektrum autyzmu oraz psychiatrię i neurologię dziecięcą w kontekście tych zaburzeń;

  • zdobędziesz wiedzę o diagnozie zaburzeń ze spektrum autyzmu oraz działaniach profilaktycznych, edukacyjnych i terapeutycznych;

  • nauczysz się organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej i wczesnego wspomagania rozwoju dzieci ze spektrum autyzmu;

  • opanujesz stymulację zmysłów i terapię integracji sensoryczno-motorycznej oraz alternatywne i wspomagające metody komunikacji;

  • poznasz metodykę pracy dydaktycznej, rewalidacyjnej, opiekuńczej i profilaktycznej z uczniami ze spektrum autyzmu oraz metody terapii zaburzeń rozwoju mowy.

Zdjęcie czego się nauczysz
Zdjęcie uzyskanych kwalifikacji

Uzyskane kwalifikacje

Studia podyplomowe z zakresu pedagogiki specjalnej na kierunku Edukacja i terapia osób ze spektrum autyzmu z elementami integracji sensorycznej dla pedagogów specjalnych mają charakter kwalifikacyjny.

Ukończenie wskazanego kierunku umożliwia jego absolwentom uzyskanie uprawnień m.in. do:

  • 1. zajmowania stanowiska nauczyciela w:

    • w klasach IV–VIII szkół podstawowych specjalnych, oddziałach specjalnych w klasach IV–VIII szkół podstawowych ogólnodostępnych, w szkołach ponadpodstawowych specjalnych, z wyjątkiem szkół specjalnych przysposabiających do pracy, i oddziałach specjalnych w szkołach ponadpodstawowych ogólnodostępnych, dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnościami innymi niż niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym lub znacznym lub niepełnosprawności sprzężone, z których jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym lub znacznym;

      • w przedszkolach specjalnych, oddziałach specjalnych w przedszkolach ogólnodostępnych, klasach I–III szkół podstawowych specjalnych i oddziałach specjalnych w klasach I–III szkół podstawowych ogólnodostępnych, dla dzieci z niepełnosprawnościami innymi niż niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym lub znacznym lub niepełnosprawności sprzężone, z których jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym lub znacznym;

      • w przedszkolach i szkołach w specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych;

    • wychowawcy w specjalnych przedszkolach, szkołach i placówkach;

    • pedagoga w specjalnych przedszkolach, szkołach i placówkach;

    • pedagoga specjalnego w ogólnodostępnych przedszkolach, szkołach i placówkach oświatowych;

    • doradcy zawodowego w specjalnych przedszkolach, szkołach i placówkach;

    • „wspomagającego”, tj. nauczyciela dodatkowo zatrudnionego w celu współorganizowania kształcenia integracyjnego w przedszkolach, szkołach i oddziałach integracyjnych lub w celu współorganizowania kształcenia uczniów odpowiednio niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie lub zagrożonych niedostosowaniem społecznym w przedszkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych, o którym mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 127 ust. 19 pkt 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe.

  • 2. prowadzenia zajęć:

    • rewalidacyjnych dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnościami, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 127 ust. 19 pkt 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, w ogólnodostępnych przedszkolach, szkołach i placówkach oświatowych.

  • Cel studiów

    Studia podyplomowe Edukacja i terapia osób ze spektrum autyzmu z elementami integracji sensorycznej dla pedagogów specjalnych mają charakter kwalifikacyjny, a ich celem jest kompleksowe przygotowanie pedagogów specjalnych do pracy z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD). Podczas studiów zdobędziesz wiedzę z zakresu pedagogiki specjalnej, diagnostyki psychopedagogicznej, neurologii dziecięcej oraz integracji sensorycznej. Nauczysz się diagnozować oraz prowadzić zajęcia edukacyjne, rewalidacyjne i terapeutyczne, dostosowane do potrzeb dzieci i młodzieży z ASD.

    Program studiów obejmuje także stymulację zmysłów, alternatywne i wspomagające metody komunikacji, metodykę treningów umiejętności społecznych oraz wsparcie rodzin osób z ASD. Poznasz nowoczesne techniki pracy dydaktycznej oraz rolę technologii w terapii, co umożliwi Ci efektywne wspieranie rozwoju podopiecznych w różnych środowiskach edukacyjnych. Wybierz studia podyplomowe Edukacja i terapia osób ze spektrum autyzmu z elementami integracji sensorycznej dla pedagogów specjalnych i dołącz do grona słuchaczy WSKZ!

  • Adresaci

    Studia podyplomowe na wskazanym kierunku przeznaczone są przede wszystkim dla pedagogów, nauczycieli, psychologów i terapeutów zainteresowanych podjęciem pracy z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.

    Uczestnikami studiów mogą być osoby legitymujące się wykształceniem wyższym (co najmniej I stopnia) oraz przygotowaniem pedagogicznym, które posiadają przygotowanie w zakresie pedagogiki specjalnej i chcą uzyskać przygotowanie w dodatkowym zakresie pedagogiki specjalnej.

  • Świadectwo zgodne z wytycznymi MNiSW

    Świadectwo wydawane po ukończeniu studiów podyplomowych jest zgodne z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 12 września 2018 r. w sprawie dokumentów wydawanych w związku z przebiegiem lub ukończeniem studiów podyplomowych i kształcenia specjalistycznego (Dz.U. z 2018 r., poz. 1791 z późn. zm.) wydanym na podstawie ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2018 r., poz. 1668, z późn. zm.).

  • Co zyskasz po studiach?

    Zdobyta na studiach podyplomowych Edukacja i terapia osób ze spektrum autyzmu z elementami integracji sensorycznej dla pedagogów specjalnych wiedza pozwoli Ci skutecznie organizować i realizować pomoc psychologiczno-pedagogiczną oraz rozwijać umiejętności społeczne i zawodowe osób z ASD. Twoje kompetencje będą cenione zarówno w placówkach integracyjnych, jak i specjalnych, umożliwiając Ci efektywne wsparcie dzieci, młodzieży oraz ich rodzin.

    Studia obejmują łącznie 120 godzin praktyk, dzięki czemu zyskasz wartościowe doświadczenie.

    Na zakończenie studiów otrzymasz świadectwo dokumentujące zdobycie umiejętności i wiedzy w zakresie edukacji i terapii osób ze spektrum autyzmu. Dokument ten jest potwierdzeniem nabytej wiedzy i stanowi doskonałe uzupełnienie kompetencji uzyskanych podczas studiów licencjackich lub magisterskich, co ma pozytywny wpływ na kształtowanie Twojego profilu zawodowego.

Możliwości zatrudnienia po studiach

Zdjęcie zatrudnienia
Zdjęcie dlaczego warto

Dlaczego warto studiować z nami?

  • masz możliwość uzyskania kwalifikacji zawodowych, które umożliwią Ci rozwój w branży edukacyjnej;

  • uczysz się w nowoczesny sposób dzięki intuicyjnej platformie dydaktycznej wykorzystującej metody i techniki kształcenia na odległość;

  • zyskujesz dostęp do interesujących i na bieżąco aktualizowanych materiałów dydaktycznych oraz do niezbędnych pomocy naukowych;

  • korzystasz z wiedzy doświadczonych wykładowców i praktyków, w tym z uznanych uczelni zagranicznych;

  • masz pewność wysokiej jakości nauczania oraz skuteczności naszych metod;

  • zdobędziesz świadectwo zgodne z wytycznymi MNiSW.

Zdjęcie przedstawiające awers świadectwa

Kompetencje potwierdzone świadectwem

Jako nasz absolwent uzyskasz:

  • świadectwo ukończenia studiów podyplomowych,

  • wiedzę i umiejętności niezbędne do podjęcia pracy,

  • kompetencje cenione przez pracodawców.

Program studiów

Kształcenie prowadzone jest zgodnie z rozporządzeniem z dnia 25 lipca 2019 r. Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonania zawodu nauczyciela (Dz.U. z 2019 r., poz. 1450, z późn. zm.) wydanym na podstawie 68 ust. 3 pkt 4 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2018 r., poz. 1668, z późn. zm.).

Sprawdź, jakie przedmioty będziesz realizować w toku studiów:

Pobierz program studiów
Zdjęcie programu studiów

Edukacja i terapia osób ze spektrum autyzmu z elementami integracji sensorycznej dla pedagogów specjalnych